Projekty edukacyjne

W ramach Professional Knowledge Academy realizowane są projekty edukacyjne, mające na celu wprowadzanie nowych kierunków studiów, a także umożliwienie studentom nabycia kwalifikacji praktycznych poprzez współpracę z przedsiębiorstwami oraz podniesienie kluczowych umiejętności wymaganych na rynku pracy. Projekty edukacyjne niosą ze sobą wymierne korzyści dla uczelni: wzrost atrakcyjności oferty uczelni, nawiązanie współpracy z pracodawcami, dostosowanie jakości kształcenia do wymogów rynku pracy. Ponadto projekty edukacyjne zwiększają potencjał kształcenia m.in.: poprzez inwestycje w zaplecze szkoleniowe oraz badawcze np. rozbudowę laboratoriów, wyposażenia serwerowni itp.

Przykładami projektów edukacyjnych realizowanych przez Syntea SA wspólnie z uczelniami wyższymi są:

Absolwent na miarę czasu„Absolwent na miarę czasu” realizowany przez Politechniką Lubelską w partnerstwie z Syntea SA w okresie od 01.10.2010 do 30.09.2012. Kluczowym celem przedsięwzięcia było dostosowanie kierunków o profilu informatycznym do wymogów ministerialnych oraz poszerzenie oferty Uczelni o studia i kursy stworzone w oparciu o potrzeby pracodawców. Projekt dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Poddziałania 4.1.1. PO KL Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni.

Cele projektu:

  • Uzupełnienie oferty edukacyjnej Uczelni – uruchomienie nowych specjalizacji na poziomie studiów II stopnia.
  • Uruchomienie platformy kształcenia na odległość jako elementu zwiększającego atrakcyjność i efektywność kształcenia.
  • Dostosowanie programów kształcenia do potrzeb rynku pracy (warsztaty prowadzone przez specjalistów z branży informatycznej, seminaria prowadzone przez wybitnych ekspertów z zagranicy, panele dyskusyjne z udziałem pracodawców, konferencje dydaktyczne).
  • Rozwój partnerstwa z pracodawcami poprzez organizowanie praktyk i staży, które powiązane są z tematami realizowanych prac dyplomowych.
  • Podjęcie współpracy z potencjalnymi pracodawcami (dostęp do wspólnie wypracowanej i gromadzonej wiedzy).
  • Utworzenie Wirtualnego Kampusu, w ramach którego oprócz Platformy kształcenia na odległość znajdą się jeszcze: system gromadzenia doświadczeń pomiędzy pracodawcami a Uczelnią oraz system wymiany informacji pomiędzy wykładowcą a studentem.

Adresaci projektu:

  • 180 studentów/studentek nowych specjalności na kierunku Informatyka w ramach studiów stacjonarnych II stopnia,
  • 180 słuchaczy kursów, w tym e-learningowych.

Kluczowe działania:

  • opracowanie programów nauczania,
  • przygotowanie merytoryczne nowych specjalności i ich realizacja,
  • współpraca z pracodawcami,
  • utworzenie i utrzymanie platformy e-learningowej,
  • budowa systemu wymiany wiedzy (pracodawca – uczelnia – student),
  • organizacja praktyk, staży i warsztatów.

Nowe specjalności w ramach projektu:

  • Technologie wytwarzania oprogramowania
  • Systemy teleinformatyczne
  • Eksploatacja systemów informatycznych
  • Systemy i aplikacje multimedialne
  • Aplikacje internetowe

Dodatkowe korzyści dla Uczelni:

  • zwiększenie atrakcyjności oferty edukacyjnej,
  • zacieśnienie i utrzymanie współpracy z pracodawcami,
  • transfer wiedzy pomiędzy uczelnią a przedsiębiorcami,
  • podniesienie jakości kształcenia przez udział w cyklu seminariów,
  • zwiększenie potencjału kształcenia poprzez rozbudowę laboratoriów, wyposażenia serwerowni itp.

Projekty edukacyjne niosą ze sobą wymierne korzyści dla uczelni: wzrost atrakcyjności oferty uczelni, nawiązanie współpracy z pracodawcami, dostosowanie jakości kształcenia do wymogów rynku pracy. Ponadto projekty edukacyjne zwiększają potencjał kształcenia poprzez inwestycje w zaplecze szkoleniowe oraz badawcze np. rozbudowę laboratoriów, wyposażenia serwerowni itp.

Kluczowe działania Syntea SA

  • Współpraca z pracodawcami – organizacja i przeprowadzenie paneli dyskusyjnych z udziałem pracodawców dot. programów nauczania na studiach stacjonarnych II stopnia na kierunku Informatyka (nowe specjalności), wykształcenia studentów oraz praktyk i staży
  • Przeprowadzenie egzaminów i wydanie dyplomów ECCC
  • Przeprowadzenie egzaminów i wydanie dyplomów CISCO
  • Przeprowadzenie egzaminów i wydanie dyplomów Microsoft
  • Przygotowanie i przeprowadzenie warsztatów dla studentów. Tematyka warsztatów będzie ściśle związana z uruchomionymi specjalnościami
  • Przygotowanie i przeprowadzenie cyklu szkoleń dla studentów z zakresu obsługi uruchomionego w ramach projektu „Wirtualnego Kampusu”
  • Udział w organizacji praktyk i staży

„Przedsiębiorcza Uczelnia” to projekt sfery edukacji, który realizowany był przez WSP TWP w Warszawie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka - działanie 4.1, poddziałanie 4.1.1- Wzmocnienie potencjału dydaktycznego Uczelni w partnerstwie z Syntea w latach 2008-2013.



Cel projektu

  • modernizacja i podniesienie jakości w działalności dydaktyczno – naukowej Uczelni
  • podniesienie kwalifikacji studentów i osób z zewnątrz pragnących zwiększać swoje kompetencje poprzez uruchomienie 21 kierunków bezpłatnych studiów podyplomowych na siedmiu Wydziałach WSP TWP oraz bezpłatnych kursów doszkalających o różnorodnej tematyce
  • przyznanie stypendiów pracownikom naukowo-dydaktycznym na badania naukowe
  • uruchomienie kursów podnoszących kompetencje informatyczne, szkoleń z zakresu zarządzania metodologią PRINCE 2 oraz pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych dla pracowników Uczelnik
  • budowa platformy e-learningowej, będącej narzędziem wsparcia edukacji na odległość
  • wyrównanie szans osób niepełnosprawnych poprzez dostosowanie infrastruktury Uczelni do ich potrzeb oraz organizacja kursów ECDL
  • organizacja wolontariatu oraz płatnych praktyk i staży dla studentów w ramach Akademickiego Biura Karier

Adresaci projektu

  • studenci
  • kadra uczelni
  • osoby niepełnosprawne
  • osoby spoza uczelni

Kluczowe działania Syntea SA

  • opracowanie programu i realizacja studiów podyplomowych dla nauczycieli w zakresie nauczania zdalnego „E-nauczyciel, reinżynieria kompetencji”
  • opracowanie programu i realizacja kursów dla kadry WSP TWP
  • prowadzenie cyklicznych szkoleń w zakresie umiejętności komputerowych ECDL CORE i ADVANCE
  • współuczestnictwo w programie Mobilnych Szkoleń ECDL dla osób niepełnosprawnych E-szansa

W celu zwiększania jakości oferty edukacyjnej Uczelni oraz podniesienia kwalifikacji studentów i osób z zewnątrz pragnących zwiększać swoje kompetencje, w ofercie projektu znalazły się dwusemestralne (w czterech zakresach), i trzysemestralne (w siedemnastu zakresach), bezpłatne studia podyplomowe oraz kursy pozwalające nabyć uczestnikom umiejętności kluczowe na rynku pracy.

Projekt „Przedsiębiorcza Uczelnia” był również szansą dla pracowników naukowo-dydaktycznych i kadry zarządzającej Uczelni. W ramach Projektu 35 pracowników naukowo-dydaktycznych otrzymali stypendia na badania naukowe. Kadra zarządzająca Uczelni oraz pracownicy administracyjni uzyskali możliwość wzięcia udziału w kursach podnoszących kompetencje informatyczne, szkoleniach z zakresu zarządzania metodologią PRINCE 2 oraz pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych.